מיתוג רכבים, שילוט, עיצוב והדבקה – יותר ויותר בעלי עסקים מגלים כיום את הכוח של המיתוג ואת הכלים החדשים שעומדים לרשותם כדי לפרסם את המוצר או השירות.
אבל איך עושים את זה בצורה מסודרת ועם קונספט ברור, מה הקשר בין כנסים מקצועיים לבין עיטוף רכבים ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה והתלבטות? הנה המדריך המלא שגם יביא לכם לקוחות חדשים
3 דברים שצריך לדעת לפני עיצוב גרפי למיתוג הרכב
מיתוג מתבצע באמצעות עיטוף של הרכב והוספת מדבקות מעוצבות במקומות הנכונים. בדיוק כמו עם מיתוג כנסים ושירותים רלוונטיים נוספים, התהליך של מיתוג לעסקים מבוסס גם ברכבים על התאמה לצרכים של קהל היעד: העסק מצד אחד והלקוחות מצד שני.
עם זאת, יש כמה אלמנטים מיוחדים של תהליך עיצוב מדבקות לרכב והם חייבים לקבל תשומת לב. הנה למשל 3 דברים שהרבה בעלי עסקים לא יודעים על מיתוג רכבים וחבל:
- יש הבדל בין סוגים שונים של מדבקות – הכי חשוב לזכור שיש הבדל בין סוגים שונים של מדבקות. ההבדל בא לידי ביטוי בעיצוב, בנראות, בגודל, באיכות, בעמידות ובמחיר. אם לא יודעים איך בדיוק לבצע עיצוב לוגו שיתאים למדבקה, צריך להגיע פיזית ולראות את ההבדלים בין הדוגמאות והסגנונות.
- יש הבדל בין סוגי רכבים – עוד חשוב לדעת שהמדבקה שמתאימה עבור האופנוע או הקטנוע לא בהכרח תתאים לרכב הפרטי. באופן דומה, יש מדבקות גדולות מיוחדות למשאיות ואוטובוסים אבל מדבקות אחרות לגמרי לעגלות נגררות. אז כדי להבליט לוגו לעסק ולחשוף אותו בפני עוד אנשים, כדאי להכיר את הבדלים בין סוגי הרכבים.
- יש הבדל בין סוגי מיתוג – מיתוג הוא תהליך אישי שמבוסס על אפיון. טופס האפיון מביא בחשבון את החוזקות והחולשות של המוצר או השירות, את הצרכים של קהל היעד והלקוחות, את המתחרים וכן הלאה. בשביל שהמיתוג יהיה אפקטיבי, כדאי לשאוב השראה מהקטלוג של חברות גדולות ומובילות כגון logo4biz ורצוי גם להתייעץ עם הנציגים שלה.
עיטוף רכב מלא ניתן לעשות במספר סוגי רכבים
החדשות הטובות הן שאפשר לבצע את העיטוף והמיתוג עבור כל סוגי הרכבים. כמובן שלכל מותג או רכב יש את המאפיינים שלו, אבל אין בעיה להביא את זה לידי ביטוי בתהליך האפיון ולאחר מכן באופן שבו בוחרים את המדבקות ואת האלמנטים הגרפיים:
הונדה, רנו, פיאט, טויוטה, מיצובישי, וולבו, מרצדס, יגואר, מאזדה, סופר מיני, מכוניות משפחתיות, רכבי פנאי, מכוניות היברידיות, מכוניות חשמליות, קרוואנים, משאיות ועוד…
הרשימה החלקית לעיל מתארת היטב את ההבדלים בין סוגי הרכבים. מה שניתן ללמוד ממנה זה את האופן שבו כדאי לבצע את העיטוף – קודם בודקים באיזה סוג של רכב מדובר, לאחר מכן מבררים איזה מדבקה הכי תתאים עבורו ואז מייצרים קונספט שבו כל האלמנטים הגרפיים הרלוונטיים מתכתבים אחד עם השני.
ברכבי יוקרה למשל כדאי להדביק מדבקה קטנה ואלגנטית שמעבירה את המסר בצורה חדה וקולעת. אם מדובר על רכבי שטח, ניתן לנצל את הגובה שלהם על מנת לייצר מדבקה עם אשליה אופטית או בתלת ממד. לעומת זאת, ברכבים פרטיים ונפוצים של מותגים כמו מיצובישי, מאזדה או טויוטה חייבים למצוא לא רק את המדבקה המתאימה אלא גם את המיקום האסטרטגי הכי נכון עבורה.
סוגי עיטוף שקיימים בשוק, המיתוג שלכם העיצוב שלנו
היכרות עם סוגי עיטוף שקיימים בשוק היא רק השלב הראשון בתהליך ארוך יותר של מיתוג רכבים מכל הסוגים. המטרה היא להתאים את המיתוג לעסק ולקהל היעד או למסר שהוא רוצה להעביר, אבל העיצוב חייב להיות מופקד בידיים של בעלי מקצוע מיומנים.
הסוגים השונים שקיימים בשוק מאפשרים לעטוף את כל הרכב או למצוא עבורו רק מדבקה אחת ספציפית ובולטת. בשביל לבחור בין סוגי העיטוף זה לא מספיק להכיר את המוצר או השירות של העסק, אלא גם חייבים להבין את ההשפעה על הלקוחות הפוטנציאליים.
אחריות ומחירים למיתוג רכבים
העלות של מיתוג רכב תלויה בשירות הספציפי שאותו רוצים לקבל. מדבקה פשוטה יכולה לעלות 10—20 ש"ח, בעוד מדבקה מחזירת אור תעלה 20-30 ש"ח ומדבקת תלת ממד תעלה 100-250 ש"ח. בשביל למתג את כל הרכב ולקבל אחריות על עמידות המדבקות, נשלם 600-1,500 ש"ח על רכב פרטי וכ-5,000-6,000 ש"ח על משאית או אוטובוס.