החלטתם להקים עסק? או האם יש בבעלותכם עסק קטן ואתם בשלבים הראשונים? נהדר. חשוב לעבור שלב שלב בשביל שניתן יהיה להגיע לדקויות. בין המשימות שיש לבצע בעסק הוא יצירת לוגו לעסקים קטנים, מה שבעצם הפך כבר שנים רבות לכלי חשוב להגדרת הזהות עבור כל עסק ועסק באשר הוא. בהתאם לנתונים שפורסמו, עולה כי 75% מהלקוחות מייחסים ללוגו של העסק חשיבות גבוהה, זהות עקבית חזותית עשויה להגביר את ההכרה במותג בכ-80% לפחות.
קבלו כמה טיפים חשובים וחידודים שיסייעו לכם בעיצוב של לוגו המייצג את ערך העסק שלכם ותשומת ליבו של קהל היעד הרלוונטי, אך קודם כל בואו נתחיל מהיסוד –
מה זה לוגו?
לוגו הינו סמל גרפי, אלמנט מעוצב המייצג את העסק ו/או המותג שלכם. לרוב, הלוגו כולל את שם המותג (אך אין הכרח), עשוי לכלול דימויים, צבעים וצורות שמטרתם היא יצירה של זיהוי מיידי לצד שידור ערכי המותג. ה-Logo משמש כאמצעי זיהוי של העסק במגוון תחומים, כמו למשל אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, פרסומות, אריזות מוצרים ועוד.
איך מזהים לוגו טוב?
בין אם מדובר על לוגו לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים, עליו להיות ברור ופשוט כך שניתן יהיה לזכור אותו בקלות, כליו להיות ייחודי על מנת ליצור בידול של העסק מיתר המתחרים, עליו לשדר את המסר והערכים של המותג וכן גם על הלוגו להיות גמיש במגוון גדלים ובמגוון פלטפורמות, החל מכרטיסי ביקור ועד שלטי חוצות.
טיפים לעיצוב הלוגו המושלם
חשוב להבין קודם כל שלוגו טוב צריך להעביר בצורה ברורה את המסר על מהות העסק, לעיתים הלוגו יכלול את שם העסק / מותג כאשר העיצוב עצמו יכלול אלמנטים חזותיים הקשורים לתחום פעילותו של העסק. כך למשל, לוגו לעסק שיפוצים עשוי לכלול בתוכו דימויים / אלמנטים של כלי עבודה לדוגמה, או צבעים המסמלים בנייה ויציבות. הנה כמה טיפים לעיצוב הלוגו המושלם –
מחקר מתחרים בעולם הלוגואים
לפני שתתחילו בעיצוב של הלוגו שלכם, לפני שתגיעו לטיפוגרפיה ולבחירת הצבעים, בואו רגע נעשה קצת סדר – חשוב להבין מה הולך בשוק, מה קורה אצל המתחרים שלכם, מה הם משדרים ומה המסר הסופי. מחקר מתחרים לא בהכרח אומר שאתם צריכים להתחקות אחרי הלוגו של המתחרים, אלא בעצם ללמוד מהעיצובים שלהם, להסיק מסקנות בהתאם ולמצוא דרכים לשפר / לשדרג את הלוגו שלכם.
הגדרת צבעי מותג
בכל עיצוב לוגו לעסק, הצבעים מהווים חלק מאוד מהותי – לכן חשוב מאוד להקדיש זמן ולהגדיר מראש את צבעי המותג הרלוונטיים לכם (יש על זה מחקר שלם בפסיכולוגיית הצבעים, אבל זה כבר לפוסט אחר לגמריי). לדוגמה, גוונים אדומים עשויים להעביר תחושה של דחיפות, אנרגיה, בעוד שצבעים כחולים למשל משדרים אמינות ורוגע.
לדוגמה, עיצוב לוגו לעורך דין יכלול לרוב צבעים כהים משום שלרוב הם משדרים תחושת רצינות, מקצועיות, אמינות, לעיתים הם נתפסים כצבעי יוקרה והם מרשימים יותר. הצבעים הכהים מדגישים את הסמכות במקרה זה.
טיפוגרפיה
מרכיב חשוב נוסף הוא הגדרה של הטיפוגרפיה. קודם כל, מה זה טיפוגרפיה? מדובר באומנות ועיצוב של פריסת הטקסט, היא עוסקת בכל ההיבטים הקשורים לכתב, לרבות בחירה של הפונט, גודל הפונט, קרנינג (מרווחים בין אותיות), לידינג (מרווחים בין השורות) וכמובן גם פריסת הטקסט בעמוד.
חשוב לבחור בפונט המתאים ביותר לאופי של העסק שלכם, חשוב שהפונט יהיה ברור, קריא – במיוחד כאשר הלוגו מופיע בפרסומות או על שלטים.
תחסכו מעצמכם קלישאות
קלישאות? פשוט Don't. חשוב להימנע ככל הניתן משימוש בקלישאות בעת העיצוב. קיימים לא מעט אלמנטים נפוצים בלוגואים שעשויים לגרום ללוגו שלכם להיראות פחות ייחודי, להיראות כמו כל שאר הלוגואים בשוק – תנסו לחשוב על רעיונות חדשים ומקוריים שיוכלו לבדל אתכם מבין כל היתר.
עיצוב לוגו לעסקים קטנים
כשמדברים על עיצוב לוגו לעסקים קטנים, בין הדברים הכי חשובים שיש הוא שמירה על פשטות, כלומר לוגו פשוט וקל, מה שיאפשר ללקוחות שלכם לזכור אותו ולזהות את העסק שלכם. רצוי להשתמש בקווים נקיים, פונט ברור וקריא, צבעים מעודנים.
ישנם לא מעט מחקרים המצביעים על כך שללקוחות יש נטייה לזכור לוגואים בעלי עיצוב פשוט, יותר מאשר לוגואים מורכבים. לכן, כאשר אתם ניגשים לתכנון העיצוב, חשוב שתקחו בחשבון ותחשבו כיצד יכול הלוגו שלכם להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר ובצורה הברורה ביותר מבלי ליצור עליו עומס של אלמנטים מיותרים.
כמו כן, על הלוגו להיות ייחודי ככל הניתן – היום השוק מאוד תחרותי ורווי בשלל לוגואים, עסקים קטנים צריכים למצוא את הדרכים לבלוט ולהתבלט מעל המתחרים.
אם לדוגמה הלוגו שלכם יהיה דומה ללוגו של עסק אחר, יכול להיות שאתם עשויים לאבד לקוחות פוטנציאליים.
כך למשל כאשר אתם מגיעים לשלב של הכנת לוגו לעסק, חשוב שתשקיעו מספיק זמן ביצירה של רעיונות מקוריים. תמיד אפשר גם לקחת בחשבון את האפשרות של קניית לוגו מעוצב למשל, ניתן גם לפנות למעצב לוגואים שיוכל לספק לכם פתרונות ייחודיים, כמו למשל עיצוב לוגו יוקרתי או לוגו פשוט, מה שיוכל להתאים בצורה הטובה ביותר למותג שלכם.
עיצוב לוגו לעסק חדש
מחפשים עיצוב לוגו חדש לעסק? קודם כל חשוב שתבינו ותגדירו את מהות העסק והערכים שהוא מייצג. לדוגמה, אם אתם פותחים למשל לוגו לעסק שיפוצים, הלוגו שלכם צריך לשדר אמינות ומקצועיות לצד אלמנטים הקשורים לעסק.
חשוב שתיקחו בחשבון את סוג השירותים שאתם מציעים בעסק שלכם ותחשבו האם הם מיועדים לקהל מסוים. במקרה של שיפוצים לדוגמה, בעל ערכי מקצועיות ואמינות, ניתן לשלב דימויים / אלמנטים כמו למשל כלים, או שימוש בצבעים המסמלים ביטחון ויציבות, כמו למשל גווני אפור / כחול.
הבנת הקהל שלכם תוכל לסייע גם בהתאמה של הסגנון – בין אם מדובר על עיצוב לוגו למשרד או מיתוג עסקים, בין אם מדובר על לוגו לעסקים קטנים או כל סוג של לוגו, האם הוא דינמי וצעיר? או שמא רציני ומסורתי?
אל תשכחו כמובן גם לבצע מחקר מתחרים ולבדוק איך המתחרים שלכם מציגים את עצמם, מה שיכול לסייע לכם להבין מה עובד ומה לא ואפילו אולי לקבל השראה.
כמה עולה לוגו לעסק?
עסקים רבים יכולים למצוא את עצמם מתלבטים לגבי כמה עולה לוגו לעסק. תבינו, השקעה בלוגו מקצועי לרוב הכרחית עבור מיתוג של עסקים. כאשר אתם פונים לחברות, ניתן לקבל עזרה בהתאמת לוגו, הן עבור ערכים והן עבור מסרים לעסק שלכם ועל ידי כך להבטיח בליטה בשוק תחרותי. העלות עשויה לנוע בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים, כמובן בהתאם לפרמטרים רבים, ביניהם רמת מקצועיות של מעצב לוגואים.
בעלי עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהחשיבות של לוגו לעסקים קטנים – עיצוב מקצועי של לוגו יכול לשפר את המיתוג של העסק שלכם ואף למשוך לקוחות חדשים. בעזרת טיפים חשובים כמו למשל הגדרה מראש של צבעי המותג, טיפוגרפיה מותאמת ומניעה מקלישאות, ניתן ליצור לוגו שיהיה לא רק יפה, אלא גם משדר את ערכי העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
אנחנו בחברת Logo4Biz מזמינים אתכם להתרשם ממגוון הלוגואים באתר שלנו הניתנים לרכישה או לחילופין לפנות אלינו לעיצוב לוגו.
שאלות נפוצות
מה צריך להיות מוצג בלוגו של העסק שלכם?
לוגו לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים, כל לוגו באשר הוא, צריך להעביר מסר ברור על מהות העסק, עליו לכלול אלמנטים חזותיים הקשורים לתחום הפעילות של העסק, לעיתים רצוי לכלול בתוכו גם את שם העסק.
מה ההבדל בין לוגו לעסק חדש לבין עסק קיים?
בהחלט ישנם הבדלים – בעוד שלעסק קיים ישנה חשיבות לשמירה על המסורת והמיתוג וביצוע ריענון לוגו במידת הצורך, לוגו לעסק חדש צריך לשדר רעננות, חדשנות, התאמה לעסק, למסריו ולצרכיו.
האם יש מגבלות לשימוש בלוגו באופן כללי?
כן, בהחלט. חשוב מאוד שתבדקו האם הלוגו שלכם מפר איזשהם זכויות יוצרים, וודאו שהוא מקורי וייחודי ואינו מכיל סימני מסחר של אחרים על מנת להימנע בעתיד מבעיות משפטיות כאלו ואחרות.