מיתוג עסקים, תהליך, מחירים – מיתוג מתבצע לאחר אפיון והוא כולל שירותי בחירת שם לעסק, קופי לסלוגן וכמובן עיצוב של הלוגו.
מבחינת מחיר, אפשר לבחור אם לקנות כל אחד מהשירותים לבד או לרכוש את שירותי המיתוג בחבילה. בנוסף, כדאי להשוות בין החבילות גם לפי העלות וגם לפי המוניטין של החברה המבצעת
מיתוג עסקי איך עושים את זה?
מיתוג צריך להתבצע על ידי בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. נכון שבדרך כלל בעלי עסקים מבינים הכי טוב מה הלקוחות שלהם צריכים או מה בדיוק היתרונות של המוצר או השירות שהם מציעים, אבל זה לא אומר שיש להם ניסיון וידע בתחום של שיווק ופרסום. יתרה על כך, לבעלי העסקים יש הטיות רגשיות כלפי המוצר או השירות – מה שעלול לפגוע בתהליך המיתוג ולגרום להם לעשות טעויות שיעלו לאחר מכן ביוקר.
בשביל מיתוג עסקים פונים אל חברה שיש לה גם ניסיון מוכח. באמצעות הניסיון אנחנו יכולים להסתכל על פרויקטים קודמים שהיא ביצעה, להתרשם מהסגנון שלה ולקבל המלצות. בשביל לעשות את המיתוג, כדאי לקבוע לוח זמנים ולתאם מחיר. לאחר מכן, ניתן להתחיל את תהליך האפיון ובו לבצע כמה הגדרות חשובות:
- מי קהל היעד של העסק
- איפה קהל היעד של העסק נמצא
- מי המתחרים של העסק
- מה התחום שבו העסק פועל
- מה החוזקות והחולשות של העסק
- איזה מסר ישכנע את הלקוחות לפנות אל העסק
שירותים מחברות מיתוג
טופס האפיון שאותו מגדירים וכותבים מול חברה שמתמחה בשירותי מיתוג עסקים מאפשר להמשיך לאספקת השירותים הרלוונטיים. הנה לדוגמא כמה שירותים כאלה שהם חלק בלתי נפרד מהמיתוג והתהליל:
- בחירת שם לעסק – בשלב הראשון בוחרים את השם לעסק. יש כמובן בעלי עסקים שמתחילים את התהליך כאשר כבר יש להם שם מוכן, אבל לא תמיד הוא מתאים. בשביל למנוע מצב שבו השם כבר בשימוש או פשוט לא מתכתב עם המסר שאותו רוצים להעביר, כדאי להתייעץ עם חברה מקצועית. היתרון הוא שכבר בשלב הזה מביאים בחשבון את הדברים הקטנים שתהיה להם חשיבות בהמשך, כמו למשל עד כמה השם מתאים עבור עיצוב מדבקות לרכב והאם בכלל מדובר על מיתוג שעולה בקנה אחד עם האופי של המוצר או השירות.
- סלוגן – בשלב השני בוחרים את הסלוגן. בחירת הסלוגן קריטית, כי היא צפויה ללוות את העסק ואת הלקוחות שלו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. את הסלוגן בוחרים יחד עם קופירייטר מיומן ואחרי תהליך סינון ארוך.
- לוגו – אי אפשר למתג אף סוג של עסק בלי עיצוב לוגו שמושך את העיניים. לוגו מיוחד מזוהה עם העסק ואמור לשמש בתור כרטיס הביקור שלו, כי אחרי כמה שנים הלקוחות כבר יכולים לזהות אותו בלי שום פרטים נוספים. כמו כן, הלוגו חשוב כי הוא יהיה האלמנט הגרפי הכי בולט במהלך מיתוג כנסים או אם רוצים כאמור לבצע מיתוג רכבים של כל עובדי החברה ולא רק של שדרת הניהול.
מחיר של מיתוג עסקים (הערכה)
אז המחיר עבור מיתוג ועיצוב לוגו משתנה בהתאם לצורך ולכמות שעות העבודה הנדרשת זה לא סוד, אם נשקיע בחברה חשיבה של כשבוע ימים הנ"ך לא יתומחר באותו המחיר עבור עבודה של יומיים, הרי זה לא ייתכן! לכן שיטת התמחור הוא או במחיר פרויקטאלי ובו נותן השירות הספק לוקח יותר סיכון שיפסיק או במחיר לפי שעות עבודה.
המודל של עבודה פרויקטאלי עובדת יותר כמדובר בבעלי עסקים שרוצים לקבל את השירות הנדרש, כי במודל זה אין הפתעות לבעל הבית, מהם המחירים של עיצוב ומיתוג עסק, ראו טבלה שיצרנו בדיוק עבורכם.
שירות | הערות | מחיר |
עיצוב לוגו | עיצוב עד 2 סקיצות | ₪1,800.00 |
עיצוב לוגו | עיצוב עד 3 סקיצות | ₪2,200.00 |
סקיצה נוספת | עלות כל סקיצה של לוגו נוסף | ₪350.00 |
מצגת | הדמיה מוקאפ והמחשה כיצד הלוגו נראה על מוצרים | ₪700.00 |
עיצוב כרטיס ביקור | 1 צד | ₪350.00 |
עיצוב כרטיס ביקור | 2 צדדים | ₪600.00 |
עיצוב חתימה למייל | דומה לכרטיס הביקור | ₪350.00 |
עיצוב דף ממו | כולל PDF ו word | ₪250.00 |
המחירים אינם כוללים מע"מ, כל מקרה לגופו וכמובן ניתן להוסיף דברים ולעשות מחיר חבילה אטרקטיבי מהמחירים הנקובים כאן.
חבילות מיתוג לעסקים (מחירים)
העלות של שירותי מיתוג עסקים תלויה בצרכים של קהל היעד והלקוחות. אפשרות אחת היא לקנות כל שירות בנפרד, כמו למשל אם העסק כבר קיים ורק רוצים לרענן את הסלוגן או הלוגו. כאן נשלם כ-250-600 ש"ח לשעה עבור עבודה אישית עם קופרייטר ועוד 200-1,500 ש"ח על לוגו חדש.
אפשרות אחרת היא לרכוש חבילת מיתוג שלמה. במחיר של 1,500-2,200 ש"ח ניתן לשלם גם למעצב וגם לקופירייטר, כדי לרכז את כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת. היתרון הוא שלא רק חוסכים בהוצאות, אלא גם מבטיחים תוצאה סופית שבה כל האלמנטים מתכתבים אחד עם השני: הלוגו עם הסלוגן, הסלוגן עם העיצוב הגרפי הכללי והכל ביחד עם המיתוג.
כמובן שהמחיר הוא לא הדבר היחיד שבודקים כאשר בוחרים שירותים שקשורים לעולמות המיתוג, הפרסום ויחסי הציבור. אם רוצים להיות בטוחים לגבי המיתוג המתאים לעסק, כדאי להסתכל על דוגמאות באתרים מובילים כגון logo4biz ולוודא שמדובר בבעלי מקצוע מיומנים. כיום לבעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד אין הזדמנות שנייה להותיר רושם ראשוני חיובי, אז זה קריטי שהמיתוג יתבצע ברמה הגבוהה ביותר.