עיצוב ניוזלטר מושקע יביא לך עוד לקוחות – מערכות דיוור אלקטרוני מאפשרות לך להפיץ מסר שיווקי, פרסומי או אינפורמטיבי למאות ואלפי אנשים בעת ובעונה אחת.
אבל מתי בפעם האחרונה עצרת להסתכל איך המסר מעוצב? הנה כל מה שכדאי לך לדעת על מנת להגדיל את מספר הלקוחות – וכמובן גם את ההכנסות
ניוזלטר הוא אחד הכלים העיקריים העומדים לרשות העסק במאה ה-21.
אם בעבר רק חברות גדולות ותאגידי על היו יכולים להרשות לעצמם להדפיס עלונים שלמים ולשלוח אותם פיזית בתיבות הדואר, הרי שכיום כל מה שמפריד בין עסקים לבין הלקוחות שלהם היא לחיצת כפתור אחת. בפועל, מה שמאפשר את לחיצת הכפתור הזו היא מערכת דיוור אלקטרוני.
מערכת דיוור אלקטרוני מאפשרת לשלוח באופן קבוע ואחת לתקופה מסוימת עלון דיגיטלי – או במילים אחרות ניוזלטר.
אותו ניוזלטר לא חייב כמובן להכיל רק חדשות, כי בקרב בעלי עסקים הוא נועד גם על מנת להפיץ מסרים שיווקיים, פרסומיים או אינפורמטיביים.
כמו כן, מערכת דיוור אלקטרוני ייחודית בכך שהיא מאפשרת לשלוח את הניוזלטר לקבוצה מוגדרת של אנשים או לפי פילוח מדויק.
למה לשלוח ניוזלטר ולמה לעצב אותו?
הבעיה היא שלא רק העסק שלך משתמש בניוזלטרים.
זהו כיום כלי פופולארי מאוד שמשמש בעלי עסקים בכל רחבי העולם, כדי לגייס עוד לקוחות ועל מנת להגביר את החשיפה.
מעבר לכך, ניוזלטר הוא כלי יעיל במהלכי קידום מכירות ובאמצעותו ניתן להניע את הגולשים לפעולה.
אם זוכרים שמדובר על כלי דיגיטלי בו הכל מתועד, מנוטר ונמדד, מבינים גם מה הפוטנציאל שלו מבחינת בקרת איכות והשוואה בין קמפיינים.
הדרך לשלוח ניוזלטר שהלקוחות באמת ישימו לב אליו הוא לעצב אותו נכון.
אם משקיעים בתהליך של עיצוב ניוזלטר בצורה נכונה, משיגים עוד לקוחות והופכים את ההוצאה להשקעה משתלמת מאוד.
מה היתרונות של עיצוב ניוזלטר?
עיצוב ניוזלטר חשוב בדיוק כמו שירותי גרפיקה אחרים.
קודם כל, סביר להניח שלבעלי עסקים כמוך אין את הזמן, הרצון, הידע והכלים להתעסק עם תוכנות גרפיות.
כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שזה התפקיד שלהם ואפשר לפנות אליהם על מנת לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת.
אם עושים את זה מוקדם, נהנים מהפירות של עיצוב לדיוור כבר בפעם הראשונה שבה מפעילים את מערכת הדיוור האלקטרוני של העסק.
שנית, היתרון של דיוור לנמענים בא לידי ביטוי ביצירת בולטות.
דיוור במערכת כזו עוזרת למשוך את תשומת הלב של הגולש, להשאיר אותו זמן רב יותר בתוך המסמך ולהניע אותו לפעולה.
באמצעות עיצוב ניוזלטר ניתן לפיכך להגביר את האפקטיביות של הכלי השיווקי, גם כדי ליהנות מהיתרונות הפרסומיים בטווח הארוך.
איך מבצעים ניוזלטר?
הסוד הוא לעצב את הניוזלטר באופן שיהיה מצד אחד ייחודי ואקסקלוסיבי, אך מצד שני יתכתב עם הציפיות של הלקוח הממוצע או הגולש הרלוונטי.
כאן התפקיד של בעלי מקצוע הוא לחשוב היטב על התהליך של עיצוב ניוזלטר ולהבין איך לאפיין אותו.
בשלב הראשון, אפשר לנסח טופס אפיון מסודר ובו פרטים מלאים על קהל היעד של העסק, המוצר או השירות.
בשלב השני, בודקים מה במאפיינים של עיצוב לוגו יוקרתי שכבר יש לעסק יכולים להיות מתורגמים גם לעיצוב של הניוזלטר. בשלב השלישי, מזינים את הכל אל תוכנת עיצוב גרפי ומכינים כמה סקיצות להשוואה והתרשמות.
כמה עולים שירותי עיצוב ניוזלטר?
בעלי עסקים שמקבלים החלטה נכונה לגבי עיצוב ניוזלטר מתעניינים כמובן במחיר של השירות.
כאן הרבה מאוד תלוי בגורמים המשפיעים על המחיר ואותם ניתן לקבוע ביחס למסגרת התקציב:
- סוג העיצוב הגרפי: האם משתמשים בעיצוב קיים או מתחילים מההתחלה
- מה כולל השירות: האם רק עיצוב ניוזלטר או גם תוכן וטקסט
- מספר הניוזלטרים שאותו רוצים לשלוח
- עיצוב בלבד לעומת עיצוב ובניית ניוזלטר לרשימת נמענים
עיצוב בלבד יעלה כ-500 ש"ח ותמורתו נקבל עיצוב של החלק העליון, 4-5 פוסטים וכמובן כותרת, תמונה ותיאור.
לעומת זאת, עיצוב ניוזלטר דרך מערכת דיוור כבר יכלול בנייה של הטקסט והפצה לרשימת נמענים אבל הוא יעלה 1,000-1,200 ש"ח.
טיפים לעיצוב נכון של ניוזלטר
בעלי עסקים שרוצים לגלות מעורבות בתהליך של עיצוב ניוזלטר יכולים לעשות את זה רק אם הם מבינים את המשמעות והחשיבות שלו.
כאן הטיפ המרכזי הוא לדוגמא להתייחס לקהל היעד ולנסות לחשוב איך הוא היה רואה את הניוזלטר: מה חשוב לו לקבל בראש המידע, מה הוא רוצה לדעת מתוך התוכן, איזה אלמנטים גרפיים הוא מחפש וכיצד כל זה יחד קשור למוצר או לשירות שאותו אנחנו מוכרים.
עוד טיפ טוב הוא לשאוב השראה מהאופן שבו המתחרים מעצבים את הניוזלטרים שלהם.
בין אם מדובר על מתחרים מהארץ או מחו"ל שמוכרים את אותם מוצרים ושירותים, המטרה היא לשאוב השראה לגבי האופן שבו הניוזלטר בנוי והדרך שבה הטקסט מתכתב עם הגרפיקה.
במקרים כאלה, מנסים ליישר קו עם הסטנדרט המקובל בתחום וגם לנצל את זה שהלקוח הממוצע כבר יידע מה הוא מחפש כאשר הניוזלטר ינחת אצלו בתיבת הדואר האלקטרוני.
כל כמה זמן צריך לעצב את הניוזלטר מחדש?
התדירות של שירותי עיצוב והפקת ניוזלטר נקבעת לפי היקף הפעילות של העסק.
אם מדובר על עסק גדול ששולח ניוזלטרים לרשימת תפוצה אחת לשבוע או אפילו אחת ליום, סביר להניח שהעיצוב ישתנה לעיתים קרובות וכך ימנע מקהל היעד להשתעמם.
אבל בעסקים קטנים יותר ששולחים ניוזלטר בממוצע רק אחת לחודש, אין בעיה להמשיך עם העיצוב לפחות שנה ורק להחליף את הטקסטים ואת התוכן.
לסיכום, ניוזלטר הוא עולם ומלואו אז, כדי לנצל את היתרונות של הניוזלטר ולהביא עוד לקוחות, חובה לעצב אותו נכון ובקפידה.